Gå til innhold
Arkivverket

[#42656] Hvem kan tyde mannens navn for meg?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Sjåvik

Jeg tror det skal være Bonsak. Se på B'en i Bernhardine i innførsel 56; der er den skrevet på samme måte.Beste hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sjåvik

Eller dersom det er nr. 59 i nederste halvpart (kvinnedelen) av siden du mener, så tror jeg at det er Theodor Linge, og at e'en i 'Theodor' er blitt tilføyd etter at navnet ble skrevet 'Thodor.' Dette ble bare synlig for meg etter at jeg hadde tatt kopi av bildet og forstørret det svært mye, men jeg er temmelig sikker på at det er det det står. Dersom man ikke forstørrer, ser det ut som om 'tøddelen' over linjen må være et hermetegn som brukes diakritisk i forbindelse med en vokal, men som står litt for langt fram. Forstørret er det imidlertid klart at det dreier seg om en 'e.' Han som skrev hadde det tydeligvis travelt, for han skrev også feil i farens tittel, 'Blakommisionær,' som så ble rettet til 'Bladkommisionær' ved at en 'd' ble føyd til over ordet.Beste hilsen--for tredje gang--Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cato Isaksen

I FT1900 finnes det en mann med navn Theodor Linge, bosatt i Bergen. Denne Theodor er født i 1876 i Tolga. Kan det være denne mannen du er på jakt etter.mvh Cato Isaksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

God morgen, Jan Sjåvik og Cato Isaksen!Hjertelig takk for hjelp! Jeg beklager at jeg var litt upresis i spørsmålet.Han heter Peder Pedersen, men det var hva som står etter Pedersen som jeg ikke klarte å tyde . Det er Bonsak, sønn til Hanna. Er det Ivaland der står?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.