Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tor Kvien

[#42668] Skifte i Nordfjord - Støyva

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

Kan jeg få hjelp med dette skiftet:40 Antonius Haldorsen Støve Breim 24b 1a 1698-1699

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 5. april 1698 og nevner enken Maritha Poulsdatter og døtrene Giertrud, g.m. Elefve Andersen i bergen, Ragnilde, g.m. Mogens Joensen, Stenor, g.m. Jesper Olsen Vedeberg, og Ingeborg, g.m. Gabriel Støve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

I følgje bygdeboka skal der også vere Anne, busett i Bergen i 1698, og Marte - står ikkje noko om at ho er nemnt i 1698, men det står at ho vart gift 1702. Så ingen av dei er nemnde i skiftet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Kvien

Takk for opplysningene i skiftet. Jeg har merket meg at kanskje ikke alle barna er nevnt, med forbehold om at andre kilder er korrekte med hensyn til antall o.a. Etter egne notater skal det også finnes en sønn, Povel Antonisen, men dette kan selvfølgelig være feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.