Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Barbara Lose

[#42674] Skifte i Jølster - Solheim

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Det er skifte etter klocker Søren Jensen, Soleim, prot. 2b, side 297b, 1697-1708. Hvem er nevnt?Mvh. Barbara Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 28. juni 1700 og nevner enken Karen Pedersdatter og barna Daniel, Peder, Ingeborre, gift, og Marite. Lars Nerbøe var formynder for Peder, Elias Øvrebø for Marite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Mange takk for svar.Mvh. Barbara Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Unnskyld at jeg tillater meg å stille et et spørsmål i en annens innlegg. Men denne Søren Jensen er det den samme som jeg har notert at hans kone heter Kari Pedersdatter Sandal og en datter som heter Maria Sørensdatter, gift med Anders Andersen Svidal?Jeg mangler nemlig vesentlige informasjoner om deres fødsel.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Jeg har dessverre ikke farsnavn til Karen Pedersdatter (ca 1645-1736).Jeg vet ikke hvem Ingeborg MARIE var gift med i 1700, men hun giftet seg igjen 27.12.1714 med Ole Tollefsen Hammer (fra Myklebust).Datteren Marite finner jeg ikke under Vigde i Jølster.Mvh. Barbara Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Farsnavn til Karen er selvsagt Pedersdatter. Men jeg vet ikke hvilken gard hun var fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Hun var fra Sandal, og nevnes i skiftet etter sin far Peder Jacobsen. Skiftet er datert 27. mai 1692 og nevner enken Helge Larsdatter og barna Sifuer, Søgnhilde, Gjertrud, Karen, Mildrj og Dorte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for hjelpen!Mvh. Barbara Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk! Da fikk jeg klargjort det jeg søkte etter.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.