Gå til innhold
Arkivverket

[#42674] Skifte i Jølster - Solheim


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 28. juni 1700 og nevner enken Karen Pedersdatter og barna Daniel, Peder, Ingeborre, gift, og Marite. Lars Nerbøe var formynder for Peder, Elias Øvrebø for Marite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Unnskyld at jeg tillater meg å stille et et spørsmål i en annens innlegg. Men denne Søren Jensen er det den samme som jeg har notert at hans kone heter Kari Pedersdatter Sandal og en datter som heter Maria Sørensdatter, gift med Anders Andersen Svidal?Jeg mangler nemlig vesentlige informasjoner om deres fødsel.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg har dessverre ikke farsnavn til Karen Pedersdatter (ca 1645-1736).Jeg vet ikke hvem Ingeborg MARIE var gift med i 1700, men hun giftet seg igjen 27.12.1714 med Ole Tollefsen Hammer (fra Myklebust).Datteren Marite finner jeg ikke under Vigde i Jølster.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun var fra Sandal, og nevnes i skiftet etter sin far Peder Jacobsen. Skiftet er datert 27. mai 1692 og nevner enken Helge Larsdatter og barna Sifuer, Søgnhilde, Gjertrud, Karen, Mildrj og Dorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.