Gå til innhold
Arkivverket

[#42689] Hvorfor må det være så tregt? Vurderes alternativer?


Gjest Tore Trollsaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Trollsaas

Hvorfor må det være så tregt å bruke tjenesten? Jobbes det med analyse av bruksmønsteret og kan antall oppslag reduseres?1. Hvorfor kommer jeg alltid inn på 20% visning som default? Da blir jo bildet så lite at det er uleselig og jeg gjør umiddelbart et nytt oppslag på samme side med 100% visning. Er det bare meg som gjør dette, eller er det noe de fleste gjør? Kan man ikke da like godt defaulte til 100% og slippe unødig transmisjon av første 20%-visning?2. Hvorfor må vi inn på serveren for hvert eneste bilde? Hadde det ikke vært bedre å ha muligheten for å laste ned en zip-fil med HELE den aktuelle kirkeboken? Dette kunne jo skje mot en egen FTP-server? Så kunne jeg sitte offline og bla i egen kopi. Er det økonomien det står på, så kan det sikkert ordnes med en innsamlingsaksjon fra frustrerte brukere ;-)3. Er det sperret for søkemotorers sultne oppslag?mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Se her:Lenke 1. Mange foretrekker å bla i sidene i lite format for å få et overblikk over alt på siden og gjøre seg opp en mening om det er den siden de leter etter eller ei. 100% blir svært stort og en må skrolle seg rundt en god del for å få et fullstendig overblikk over siden.2. Foreløpig er ikke tjenesten ferdig enda, kirkebøker legges ut daglig. Jeg antar at et videre tilbud av kirkebøkene enn ren internettjeneste vil bli vurdert framover, men evt. alternativer vil nok ikke bli aktuelle før alle kirkebøker er ute. Allmenn tilgang til fullstendig nedlasting av kirkebøkene tviler jeg på vil komme, men hvem vet?3. Ikke mitt bord, men jeg mener det er tatt høyde for den slags ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.