Gå til innhold
Arkivverket

[#42702] Husmannsplasser under Borregaard - Roligheden?


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

I dåpen til Caroline Jensdatter Tune MINI 1853 page 29 dåp 92 står det at foreldrene bor på Roligheden. En av fadderne Unk Anders Eliasen bor på Helgebye. Jeg vet at Helgeby som bosted eksisterte opp til 1960 årene men er Roligheden også en plass under Borregaard eller i næreheten da av Helgeby og Buene? LenkeI dag finnes Roligheden som gårdsnavn/plass og veinavn på Hafslund som tidligere lå i Skjeberg kommune. Dette er vel neppe samme plasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Fant følgende bilde av Roligheden under/eid av Borregaard.Arbeiderboligen Roligheden ble flyttet til Vollgaten 22 ca 1910? Området på Borregaard ble senere benyttet til papirfabrikk 3.Konluderer med at dette er Roligeden ifm mitt forrige innlegg. Håper andre kan ha nytte av mitt spørsmål og svar (he he). Det 'pinlige' er at jeg har vokst opp 2 gater unna og hadde en snarvei over gjerdet til Vollgata 22 men ikke viste jeg at dette var Roligheden. Tanta til min mor fortalte at dette huset ble kalt Roligheden også etter at det ble flyttet

bilete1400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.