Gå til innhold
Arkivverket

[#42705] Martinus Hansen fra Nes på hedmarken.


Gjest Øyvind Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Nilsen

Hallo..Martinus Hansen født ca 1827,er gårdbruker og selveier i 1865 på gården Hjermstad i stange.Det står at han er født i næs prestegjeld,men jeg lurer på om det er næs i hedmark?Hans Hansen som er hans far,står lengere ned på siden på tellinga 1865 for stange.Men han er født i stange står det.Mvh Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til familien i 1865: LenkeSitter med mine gamle stangebøker foran meg, og skal se om jeg finner noen opplysninger om Hans Hansen og sønnen under Hemstad-gårdene. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett litt i Stangebøkene uten å finne familien der i farten. De kan jo ha flyttet litt rundt.Finner denne Martinius Hansen døpt Nes, Hedmarken i 1828: LenkeFortsewtter å lete.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

For meg ser det ut til at paret Hans Hansen og Maria Larsdatter gifter seg her på Ringsaker i 1820? LenkeVed foreldresøk på ektepar med samme navn finner jeg en god del barn døpt både på Nes, Hedmark, og på Stange. Anders dpt 27 feb 1820, Stange.Anders dpt 26 aug 1821, Stange.Mari 1823, Stange.Hans dpt 19 jun 1825 Nes, Hedmark.Martinus dpt 18 mai 1828, Nes, Hedmark.Muligens også et barn f. på Ringsaker?Med forbehold om rett avskrift.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en Hans Hansen i 1801 i Stange,som kan passe i alder med enkemann Hans i føderåd hos sønnen i 1865.1801-telling Stange: LenkeDet er flere Hans Hansener i Stange i 1801, men denne passer best med alder opgitt i 1865.Du får vurdere selv om du vil søke etter flere opplysninger om disse.Har du navn på mor til Martinus Hansen fra kirkebøker?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en Hans Hansen som flytter til Stange med hustru og to barn i 1839, men jeg vet jo ikke om dette er de rette? LenkeHer må det nok kirkebøker og oppslag til er jeg redd. Håper noen lokale krefter kan hjelpe deg her.Lykke til med letingen i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Nilsen

Hei Gunn..Du har funnet en del du.Tusen takk skal du ha.Jeg har ikke funnet mor til martinus i noe kirkebok enda.Men jeg får til å lete.Det ser ut til å være flere hjermstad gårder.Men du har nok funnet riktige folk her. Stemmer med det jeg har fra før,og de opplysningene som jeg har til nå. Mvh Øyvind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

ØyvindHvis du er spesifikk og rimelig sikker på navn, årstall og sted, kan du legge inn en forespørsel i tema nr 42095, så kan jeg se om jeg kan hjelpe degMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.