Gå til innhold
Arkivverket

[#42739] Hans Ørbech - Hans Høyer på gården Natvig - Sogn


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Skulle gjerne vite hva som fremkommer av opplysninger i tre skifter i indre Sogn.1 Hans Ørbech på gården Natvigen, skipsreie Årdal, side 45b, protokoll 7a, 1751 -1762[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=skisogn&sokpostnr=31#a0>Lenkevidere samme person i Urdal skipsreie, side 739, protokoll 180. Lenke 3 Hans Heyer på gården Natvigen, skipsreie Urdal, side 158, protokoll 10, 1786 - 1784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet etter Hans Ørbech er holdt 13. - 15. mars 1752 og nevner barna: 1) Dominicus H. Natvig, 2) Helene, død, var gift med Peter Næsgaard, med barna Hans Pedersen, 7, Zidselle Arentsdatter, 10, og Kirstine Pedersdatter, 6, 3) Marie, g.m. Ole Wedschier, Bjerk i Luster, 4) Mette Kirstine, g.m. sersjant Jens J. Bremer, 5) Kirstine, g.m. Abraham Felthus, 6) Kirstine Helene, g.m. løytnant Niels Heyer, 7) Anna, 35, 8) Torber, g.m. Henrik Monsen Maristuen, 9) Øllegaard, 32 , 10) Karen, 30 år.Skiftet etter Hans Heyer/Høyer er datert 6. juli 1790. Han var ugift og døde i Bergen 19. mars 1790. Som arving nevnes søsteren Kirstine Høyer, på Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei Yngve.Da tror jeg at ditt svar løser et problem.Hans Heyer/Høyer i lenken Lenke ser ut til å være samme person, altså den som jeg har etterlyst før i tema 20135.Kanskje er dette også den Hans Heyer som jeg finner som 'syndaren' i tema 42272. Tusen takk, Yngve, for din store hjelpsomhet.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Såvidt jeg vet hadde Hans Ørbech også en sønn Anders f.1714 (døpt 1. jan. 1715) som skal ha levd ennå i 1768. Men nevnt i skiftet i 1752 er han ikke .....Er det Kirstine Helene f.1713 (g.m. løytnant Niels Henrikssøn Heyer) sin sønn Hans Ørbech Heyer som er i Natvigen, skipsreie Urdal, 1786-1784 ? (morbroren Dominicus døde på Nattvik i 1781).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Til Per Nermo. Takk for interesse. Jeg vet nesten ingen ting om disse personene, men siden jeg fant denne Hans Heyer/Høyer vil jeg gå ham nøyere etter i sømmene.Han kan være syndaren fra 1770 og også han som dør i Bergen i 1790. Når jeg nå har fått vite at han skal ha en søster Kirstine Høyer på Kongsberg, må jeg bare prøve å få tak i slektsbakgrunnen hans.Lenke - må også prøve å finne et eventuelt barn.Kirkeboken/mikrofilmen for Lærdal ligger og venter på meg på biblioteket.Dessuten har jeg bestilt bygdebok for Lærdal.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.