Gå til innhold
Arkivverket

[#42765] Vielse emisær Faste Svendsen (f. 1842) og Gurine Pedersdatter (Levanger?)


Gjest Ole Bosse
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bosse

Søker etter vielsen mellom emisær Faste Svendsen dp. 9.10.1842 i Holtålen og Gurine Pedersdatter f. 1842 i Levanger landdistrikt. Finner en Gurie Anna f. 17.5.1842 på Nore Marken i Levanger. Far Peder Olsen og mor Gurine Olsdatter. Jeg må finne vielsen mellom Faste og Gurine for å bekrefte om dette den riktige. Eldste sønn til Faste og Gurine som jeg har funnet er Peder Svendsen, f. 1868 i Levanger landdistrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Faste Svendsen og Gurine Pedersdatter fant jeg i tillegg til Peder diss barna døpt i Levanger:Susanna dpt 21 aug 1870og Johannes Markus dpt 1 mars 1874.Legger inn en leke til den siste jeg fant: LenkeSkulle tro at ekteskapet kan finnes i Levanger også?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Faste Svendsen død 6.12.1926 trolig i Halden, var gift med Gurine Pedersdatter Norum f. 7.5.1842. Hun datter av Peder Olsen Norum (1800-76) og Mali Olsdatter (1806-78). Gurine døde 25.1.1916. Vielsen står dessverre ikke i boka 800-Haldenprofiler hvor jeg har funnet dette. Men seks barn er tatt med, pluss en del om hans liv og virke som emissær.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Sønnen Peder f 13.11.1868, død 6.6.1933 var emissær for I.O.G.T., og stortingsmann for Trondhjem 1900-03. Gift med Jensine Håve fra Orkdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det står veldig lite i 'Skogn Historie band 6 delII', men det er nevnt en Peder Olsen som var bruker i en av heimene i Nordmarka i 1835. Han var husmann og skomaker, og det kan jo være far til Gurie Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.