Gå til innhold
Arkivverket

[#42770] Søk i amerikanske folketellinger. Er det noen som kan hjelpe?


Gjest Gunvor Sæther Brække
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunvor Sæther Brække

I 1870, den 2.9 emigrerte Christian Nielsen Sætre og hans kone Ragnil el. forlovede med Albion. Dest. La Crosse. Har lett i Folketellingene 1880 for Nordmenn i USA, men kan ikke finne de der. Er det noen som har mulighet til å hjelpe med søk også i 1870,1890,1900? Christian var født i 1836 og Ragnil var 19 år i 1870. Vil være svært takknemlig for hjelp. Er det noen som vet hvor en kan finne passasjerliste for skipet Scandinavien Line som de visstnok reiste med fra Liverpool 8.9.1870. På forhånd takk. Mvh Gunvor S. Brække

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Tove. Disse to vet vi har fått to barn, antagelig jenter. Det glemte jeg å nevne. Har du anledning til 1870 søk? Kan de ha gått i land i Canada og blitt der? Mvh Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Kanskje dro de f.eks. vestover ? Søster til min oldemor reiste til La Crosse, men bodde der bare ett år før de reiste til Nord-Dakota der det var romsligere forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Kanskje dro de f.eks. vestover ? Søster til min oldemor reiste til La Crosse, men bodde der bare ett år før de reiste til Nord-Dakota der det var romsligere forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Polk County MN 1900:Crookstown: Christian Sathre 1847, Ragnill 1847, Annie 1886, Nils 1888. Immigrert 1870, barn f. i Minnesota. Hvis interessert kan du gi meg e-postadresse, sender da hele siden fra tellingen Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Først til Helge.Takk for svaret, men det ser ut som om John O. Svenning har de rette opplysningene: Fantastisk. Hils til 'Dalen'. Og så til John: Jeg iler til med adressen og sier på forhånd HJERTELIG TAKK! kbraekke@enningdalen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Gunvor!Nå er det jo mulig du allerede har fått disse opplysningene fra annet hold, men jeg har i hvert fall funnet ovennevnte familie både i 1910 og 1920, i tillegg til 1900, og sender deg dette per e-post.Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Marius? Ser du har fulgt med og funnet ut hvem disse personene er. Jon O. Svenning har også funne de riktige. Det var en ren tilfeldighet at jeg kom i snakk med vedkommende som gjerne vil vite.. Sender deg svar pr. e-post i morgen.Hilsen Gunvor og Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.