Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Astrid K. Natvig

[#42777] Skiftet etter Ole Mikkelsen Naustedokken i 1845

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

I flere år har jeg (og mange med meg) prøvd å finne ut av opphavet til Ole Mikkelsen Naustedokken (Nørstedokken), jfr. bl.a. innlegg 41143/Brukerforum. Har en følelse av å ha kommet et godt stykke nærmere, og jeg TROR at skiftet etter Ole muligens gir svaret.Kan noen hjelpe meg med dette skiftet - vet ikke reg.nr. e.l., men 'registrering av buet (etter Ole Mikkelsen Nørstedokken) skjedde i mars og juni 1845', skriver Kåre Sønsterud i Nore/Uvdalsbøkene. Ole døde i august 1844, og en Anne Aslesdatter skal være nevnt i skiftet (jeg tror at hun er moren hans). Nøstedokken ligger i Skurdalen og henvisninger finnes både i Hol og Nore/Uvdal kommuner,så det ikke helt enkelt å lete etter opplysninger....håpefull hilsen fra Astrid K. Natvig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Her ligger svaret forhåpentligvis hos Statsarkivet i Kongsberg: LenkePostadresse/besøksadresse: Frogsvei 44, 3611 KongsbergE-postadresse: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no (Ved henvendelse via e-post, ber vi om at du oppgir fullt navn og adresse)Telefon: 32 86 99 00 Telefax: 32 86 99 10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid K. Natvig

Hei og takk for rask tilbakemelding. Da setter jeg min lit til Kongsberg!God søndag, hilsen Astrid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive