Gå til innhold
Arkivverket

[#42780] Å lage slektsbok


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Jeg bruker slektsprogrammet Famely Tree Maker. Er det noen som har et godt forslag, hvordan jeg kan kopiere fra programmet over til et program der hvor jeg kan redigere - skrive innlegg, legg inn bilder -. Kort og godt lage en slektsbok som jeg kan brenne på plate og skrive ut etter sidetall?? Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

En måte å gjøre dette på er å lage en Genealogy Report (Menypunkt View/Reports) slik du vil ha den med personer, hendelser, noter og kilder etc (eller slik programmet tillater at du lager den...).Deretter velger du menypunkt Edit/Copy Genealogy Report. Så åpner du tekstbehandleren din og limer inn resultatet.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Jeg har laget to slektsbøker og brukte følgende metode på begge: - Laget rapport av forfedre - Laget rapport av etterkommere - Redigerte disse i word - Brukte MS Publisher til å lage layout og legge til bilder. Bildene var behandlet på forhånd. - Deretter skrev jeg ut til PDF-fil. Den kan både trykkes og leses på pc med Adobe Acrobat Reader (gratisprogram)Dette var raskt og jeg hadde full kontroll hele veien. Anbefales!mvh heljar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.