Gå til innhold
Arkivverket

[#42787] Kristen Kristense og Sara Catharine Larsdatter I Bamble i 1801


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I folketellingen for Bamble 1801 finner vi ekteparet Kristen Kristensen og Sara Catharine Larsdatter sammen med sønn Kristen bor i Stathelle Lenke Sammen med disse bor Kristens mor Seselle Nilsdatter 68 år.Kristen og Sara gifter seg i Bamble? i 1798 og via Fs har jeg funnet ut at hun er fra gården Hejestad og er datter av Lars Hansen Hejestad og Karen Guttormsen.Kjenner noen til forfedrene til Lars Hansen Hejestad og Karen Guttormsen?Kristen Kristensen født ca 1769 skal være sønn av Kristen Torbjørnsen født ca 1734 og Seselle Nilsdatter født ca 1732. Kjenner noen til dette ekteparet og anene deres?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Johan Arthur - dette var de litt usikre opplysninger jeg har kommet over - kan noen bekrefte/avkrefte disse opplysningene?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei. For spørsmål fra Grenlandsregionen anbefaler jeg at du supplerer med en etterlysning i www.grenlandslekt.no. Prøv deg på slektsforum der - det er ganske mange lokale slektsforskere som leser den siden ofte og kanskje oftere enn digitalarkivets debattforum.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Hei.Vi krever ikke medlemsskap for å bruke de kildene som er tilgjengelig hos oss, og det er fritt fram å bruke forumet vårt, men du må lage deg bruker. Det er veldig enkelt, men vi måtte innføre det pga spamming. Søker du aner i Grenlandsregion så vil jeg sterkt anbefale å se på link-sida vår da det er mange medlemmer med egne websider med mange transkriberte kilder og annet.mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.