Gå til innhold
Arkivverket

[#42790] Skifte etter Mons Olsen Grimstad , Fana


Gjest Siv Eidevik Njøsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik Njøsen

Jeg lurer på om det finnes skifte etter denne mannen og navnene på hans arvinger. Er spesielt interessert i å få vite om han hadde en datter med navn Birthe/Berthe/Brite født etter 1801-tellingen.LenkeMvh Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Hallo SivDet er nok riktig at de fikk en datter som fikk navnet Brithe i 1802. Lenke Har ikkje studert dei videre, men både mora Siri og faren Mons har sine forfedre fra Sotra. Blandt annet er bror til Mons Olsen, Ole Olsen min forfar. Samt at eg kommer inn på hans kone sin side på tidligere ætteledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik Njøsen

Takk til Yngve :-)Hei OddvarBrithe Monsdatter var min tipp tippoldemor på min farfar sin side. Artig at forfedrene til foreldrene hennes kommer fra Sotra, har selv bodd der en årrekke før jeg flyttet hit, uten å vite at jeg har aner derfra. Jeg har nettopp begynt å lete etter anene mine fra den siden av slekten, så foreløpig er jeg ikke kommet lenger enn til Brithe og hennes foreldre.Hisen Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Her er skifte etter far til Siri Monsdatter, der du også får navnet på hennes søsken og mor. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=arkiv&temanr=17121&sok=geitanger&startnr=&antall=&spraak=&nr=1&antinnlegg=3#anker>Lenke Her er skifte etter far til Mons Engelsen Lenke Her er skifte etter far til Engel Olsen, Ole Olsen som da kom fra Nedre Golten i Sund, der hans kone Martha Andersdatter er datter til Lensmann Anders Bildøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Her er giftermålet til Mons O. og Siri M. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=31&filnamn=sundvigd&gardpostnr=1098&merk=1098#ovre>Lenke Her er giftermålet til foreldre til Mons O. Lenke Utifra ulike analyser må me anta at Ole O. Tyssøy er sønn av Ole Nielsen Tyssøy f. Scheie i Fana.Når det gjelder Synneve Henrichsdatter så er det nok ho som er født på Bjørge Lenke Her gifter hennes foreldre seg. Lenke Her døde faren Henrich Lenke Her døde mora Brithe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.