Gå til innhold
Arkivverket

[#42806] Einar Karlsen Jachwitz, hvor ble det av ham?


Gjest Anne Elise Ferner
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elise Ferner

Einar ble far til et uekte datter,Ingeborg i Ringsaker 1917. I forb. med kirkebokinnførselen skal han være født 1897. I FT 1900 finner jeg en Ejnar Karlsen på Elverhøj i Ringsaker, sønn av folkeskolelærer Karl Kasparsen - kan dette være samme Einar? På Familysearch finner jeg også en Einar Jachwitz f. 1897, men han skal ha vært født i Sander, Sør-Odal. Kan disse allikevel ha vært identiske personer - navnet Jachwitz er jo relativt sjeldent? Mvh Anne Elise Ferner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fra Brøttumsboka side 634 under Elverhøi: Karl Ludvig Jachwitz, lærer, sang og musikkinstruktør, f. 1854 død 1908. Gm Hanna Johannesdtr. f. 1857. Barn:Harald f. 1881, død 1901Borghild f. 1887, lærerinne, gm Erling Thue, senere Haugli.Johan f. 1891Konrad f. 1893Einar f. 1897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Det jeg har skrevet er det som står i boka. Finner forøvrig under gravminner i Norge en Einar Jachwitz begravd 6-3-1971 Hof i Åsnes, men det står ikke når han er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elise Ferner

Takk til begge to - det ser ut til at fyren flyttet til sørfylket; jeg fant han igjen i Sør-Odal bygdebok. Mvh Anne Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.