Gå til innhold
Arkivverket

[#42808] Vielse/foreldre til Bernt Hansen (f. 1831 Fron) og Elen Olsd. (f.1835 Eidsberg)


Gjest Ole Bosse
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bosse

Bernt Christian hansen født 14.12.1831 i Fron, Oppland gift med Elen Olsdatter født 18.5.1835 i Eidsberg eller Trøgstad, Østfold. Ft. 1865 i Lakkegata 19, Oslo, 1900 i Trondheimsveien 14. Er det noen som har opplysninger om vielsen eller foreldre til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Dette fant jeg på Family Search: ELEN OLSEN Birth: 18 MAY 1835 Christening: 21 JUN 1835 Trogstad, Ostfold, NorwayParents: Father: OLE ANDERSEN Family Mother: GUNILD JOHNSDRSkal se om jeg med tid og stunder kan finne ut mer om Elen og foreldrene.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Når det gjelder Bernt Christian Hansen, så er han nok ikke født i Fron, men i Frogn: LenkeJeg forbinder Frogn med Drøbak uten å være så lokalkjent at jeg er sikker. Kanskje andre kan hjelpe deg på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bosse

Takk til dere begge. Det ser ut som du har rett, Aud. Det som har forledet meg til å tro at det var Fron var ft. 1865 (Froen prestegjeld) og 1875 (Fron).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Øivind Larsen

Hei OleJeg har nå sjekket dåpen til Elen Olsdtr. i kirkeboka for Trøgstad (det var ingen med det navnet døpt i Eidsberg i det aktuelle tidsrommet) Kb 6, fol. 287: No 37, f. 18. Mai 1835, døpt 21. Juni 1835 ElenForeldre: Ole Andersen og Gunild Johnsdtr. Gammelgaard (plass under Natterud i Båstad, min anm.)Faddere: Christopher, Kari Gammelgaard, Eli Natterud, Hans Haagaas, Anne --- .Det er det jeg har klart å finne så langt.mvh Øivind Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bosse

Takk Øivind! Jeg har selv funnet Bernt Christian Hansen i MINI I1 Drøbak og Frogn. F. 12.12.1831, hjemmedøpt 01.02.1832 og i kirken 18.3. Foreldre Hans Halvorsen, gårdbruker og Marthe Jacobsdatter. Bosted Bøhler (?) (Vanskelig å tyde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.