Gå til innhold
Arkivverket

[#42811] Hva står det mer en Nils i dette dødsfallet? Hjelp til å tyde.


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva der står på nr. 9, Nils.....Det er umulig for meg å klare å lese det! LenkeJeg takke for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Tror det står noe slikt som: Død 4 mai.Nils Hansen, tjenestedreng Onøe, 28 1/2 år. Tror det står Østre Onøe.Omkommet på Sjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for hjelpen, Magne Pettersen!Da er det nok ikke min mann som var gift. For det står vel ikke noe om at han var gift?Med vennløig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Eller muligens står det Yttre Onøe, men det spiller vel ikke den hele store rollen..... Kan ikke se noen henvisning til 'ektestand' på andre døde menn - 'Huusmend' nevnes, bl.a. - så kanskje en ikke hadde denne praksisen her?? I mange av 'mine' søk, har det ikke stått hvorvidt de var gift eller ikke ved dødsfallet, men alltid yrke og bosted,vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk, Astrid K. Natvig!Den jeg søker er far til Ane Dorthe Nilsdatter, f. 1836 i Lurøy prestegjeld. Dette iflg. FT 1865. Han var gift - eller i alle fall hadde han en datter som hette det - og mor til Ane Dorthe var Ane Kathrine Andersdatter, f. ca 1806 i Hemnes Pgd.Jeg skulle jo mer enn gjerne vist hvem som sistnevnte var gift med eller hadde en unge med.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.