Gå til innhold
Arkivverket

[#42814] Thorbjørn Sørensen


Gjest Knut Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Sørensen

HeiPrøver meg på en etterlysning på denne siden.-Er det noen som har mulighet til å finne ut noen opplysninger om følgende personer?Thorbjørn Sørensen f. 5/11-1905 død 17.10.1977 gift med Ingrid (ukjent pikenavn) De var bosatt i oslo på Bjølsen (Maridalsveien 237b) de fikk en sønn Bjørn Ingvald Sørensen f. 14/9-1937 død 22/1-1994.Det jeg vet om Thorbjørn er at han jobbet på Otto Karud på kjelsås til han gikk av med pensjon, han vokste sannsynlig opp på sagene og under krigen jobbet han ved Myrens Verksted.Ikke mye å komme med, men noen som kan lede meg vidre?mvh Knut Sørensen

bilete1383.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg tror at de kommunale folketellingene på Oslo Byarkiv kan være til hjelp. Jeg har aldri brukt dem selv, men de skal etter det jeg har hørt være glimrende kilder, og de er ikke sperret for innsyn i 100 år, slik som de nasjonale folketellingene er f.o.m. FT1910.Hvis du er temmelig sikker på at Thorbjørn ble født i Oslo/Aker, er det jo også mulig å lete etter dåpen hans i kirkebøkene. Kirkebøkene fra rundt 1905 for de fleste menighetene er vel nå scannet og tilgjengelige. Du kan gjøre deg opp en mening om hvilke menigheter du bør lete i først her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Takker så mye for svarene deres.Jeg må nok innrømme at jeg kanskje ikke har vært så flink til å besøke byarkivet, men skjønner nå at det er vel eneste mulighet for å klare å finne ham. Jeg har vært på riksarkivet å bladd i mikrofilm der, men klarte ikke å finne han, så sjansen for at han er født/døpt ett annet sted er jo en mulighet.mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.