Gå til innhold
Arkivverket

[#42815] Inga Nikoline Thoresen, Kampen Kristiania


Gjest Christine Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Christine Miller

Hei! Kan noen hjelpe? Er på let etter mor til Inga Nikoline Thoresen f. 1887 på Kampen, Kristiania. Inga var min oldemor - og hun flyttet til Tune etter 1900. Takknemlig for svar. Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Bakk

Det gikk visst litt fort her. Du spurte etter en Thoresen, mens den linken viser til heter Eriksen.Kan det være rett person allikevel ?Thore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christine Miller

Hei! Det er fosterforeldene hennes. Jeg var på let etter biologiske foreldre. Jeg vet at faren var Nicolai Thoresen fra Kristiania, og at hun mest sannsynlig er født utenfor ekteskapet. Farens navn fant jeg i metotistkirken i Sarpsborg når Inga Nikoline giftet seg i 1912, men det er alt jeg vet. Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christine Miller

Det var et godt råd! Takk skal du ha.. Jeg er en tålmodig sjel - og venter gjerne på de digitale sidene til å dukke opp når spenningen blir for stor. Foreldre sto oppført som enkemann lokomotivfører Nikolai Thoresen og pike Amelie Nilsen. Så gjenstår det å finne fødselsdato og sted... Flere gode forslag? Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thore Bakk

Du nærmer deg, Christine ! Først så vil jeg bare si at du burde ha postet denne etterlysningen i 'Brukarforumet' og ikke som nå i 'Arkivforumet'. Sjansene for å få hjelp øker da. Her ser du litt om de forskjellige forumene.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebFront.exe?slag=vis&tekst=debattforuma.htm&spraak=>LenkeHva som skulle ha vært sjekket er kirkeboken for Kampen, 1887-88, for om mulig å finne dåpen til Inga Nikoline. Denne er ikke skannet ennå, så da må du enten oppsøke en institusjon som har en kopi, eller håpe at noen på 'Brukarforumet' har tilgang på denne.Ellers så ser jeg at Nikolai Thoresen, som jeg skjønner er din tipp-oldefar, fortsatt befinner seg på Kampen i 1900. Her finner du han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.