Gå til innhold
Arkivverket

[#42820] Peder Pedersen født på Fron 22.12.1835 og Flyttet Stor-Elvdal i 1865


Gjest Per Otto Morken
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Otto Morken

Peder Pedersen er muligens min tippolderfar. Lurer på om han har etterkommere i Stor-Elvdal. Finner flere Peder Pedersen i FT-1865 men det er ikke godt å finne den riktige da jeg ikke får sjekket på fødselsdato. Er takknemlig for hjelp. Mvh. Per Otto Morken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Otto Morken

Hei.Har funnet denne tidligere men finner ikke han igjen i FT. seinere.Har ikke funnet folketellinger for Åmot i 1875.Komunestrukturen er vel noe 'brokete' etter 1865.Er det noen som har tilgang til kirkebøker som kan vise ev. giftemål, barnefødsler,død ol.?mvh. Per Otto Morken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med Storelvdal, men for at noen skal finne et eventuelt ekteskap, må du vel oppgi navn på foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Otto Morken

Takk for hjelpen Astrid!Av CD med kirkebøker fra Fron finner jeg Foreldre til Peder Pedersen født.22.12.1835.Far:Peder Pedersen Håve Eiet født Ca:1803 død 22.02.1836Mor:Kari Født i 1805 under Prestegården i Fron døpt 03.02.1805Det var tatt ut lysning for foreldrene 3 ganger men Faren døde før vielsen.Peder Pedersen ble konfirmert 23.06.1850 Bosted: PrestegårdseietFinner også Peder født 22.12.1835 i Stamrullen for Fronske kompani.mvh.Per Otto Morken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Otto Morken

Ja,det er nok ganske sikkert denne kandidaten. Men for meg så stopper alle spor her. Håper det er noen lokalkjente som vet eller kan finne ut mere om hans videre lagnad,- eller har tips om hvor jeg skal leite videre ?Lurer også på hvilken komune Åmot hørte til i FT.1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.