Gå til innhold
Arkivverket

[#42821] Elias Monsen f 1837 Grimstad i Fana


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Hvem er foreldre til Elias Monsen f.24.12? 1837 på Grimstad i Fana? Første ekteskap:Elias Monsen Grimstad Uk Soldat Birkeland, Grimstad 27 år Marie Olene Monsdatter Pige Myhren 29 år gift 08.11-1863FT 1865 LenkeHadde han flere søsken?mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det eneste jeg har funnet foreløpig er at Elias Monsson f. ca 1835 i Fana var pakter på Hammersland i Fana i 1865, g.m Olina Monsdtr. f.ca 1833 i Fjell. Barn: Mons, kanskje flere. Fana IV, side 212, bruk 7 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Under Grimstad i Fana finner jeg Mons Monsson f.1790, d.1878 g.m Eli Johannesdtr. f.ca 1807 i Fjell, d.1867. Barn: Johannes, 3 barn døde små. Elias ble kanskje født på en annen gard siden han ikke er nevnt her. Fana IV, side 195 Husmenn, plass under br. nr. 1 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Mange takk Johan. Da er sikkert foreldrene i FT 1865 LenkeStemmer bra med alderen på søsteren. Da er det sikkert rett at han ble født 24.12-1837. Her er moren født ca. 1800mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Litt morsomt at denne kom akkurat nå Ottar, da det nettopp er forespøsel om Brithe Monsdatter Grimstad, ho er søster til Mons Monsen Grimstad og da tante til Elias Monsen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei Oddvar. Elias Monsen er min olde-far. Hans søn, Elias Martin Eliassen, var det som tok i bruk Eliassen som etternavn. Disse var bosatt Alvøen.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Ja her surrer du deg godt inni slektene ved Alvøen. Foreldre til Marie Oline Monsdatter er vel disse. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500220463958&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hord&juris2=Hord&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Hordaland+%28Bergen%29&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeHer gifter de seg. LenkeDa finner vi vel Ane Steph. her i 1801. LenkeHer vel Mons i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Joda Oddvar. I tilleg så er mine søsken barn i Bakken Alvøen dobble. To jenter fra Kvalvåg i Lindås giftet seg med to gutter fra Bakken. Så jeg har mye slekt i Ramsvik, Drotnigsvik og Alvøen. Sevfølgelig også i Myren, men vet ikke om noen er igjen der.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.