Gå til innhold
Arkivverket

[#42829] Tyding av faddere, Kongsberg 1836


Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Hei,Har behov for litt tydehjelp i Kongsberg Ministerialbok 1816-1839. Faddere til løpenr: 5 på side: 473LenkePigebarnet heter Karen Helene, foreldrene heter Peder Davidsen Evju og Marthe Jonsdatter.Mvh Ole-Bjørn Aaltvedt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor L. Larsen

Det ser veldig strevsomt ut. Bare ett forstørrelsestrinn synes tilgjengelig. Uansett fordel her unntaksvis å se i originalen. Så kanskje du kunne besøke eller spørre noen i Statsarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Ikke grei denne her (men jeg har sett enda verre!). Send presten på skjønnskriftkurs eller innfør pensjonsalder (begge deler er vel gjort siden 1836). Men her er et forsøk, med XX'er der jeg har gitt opp:Anne Michelsdtr, Anne Fr. XXX, Peder Josefsen? Bringsrud (eller Bringsdal), Halvord Olsen Gaaserud, Daniel Joh. Boyn?, Niels RuXXX, Andreas O. Saga.Rart at ingen andre har prøvd seg på denne, kanskje noen klarer resten? ph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

- og det står nok Peder Johnsen Bringsrud, ikke Josefsen. Ikke helt greitt dette. Muligens står det noe overstrøket, men det klarer jeg ikke å få noe utav. Det finnes en Anne Fredrikke Johnsdatter 47 år i FT1865 for Kongsberg, gift med Kristian Hansen Næss i Stixrudgaden. Kanskje det er henne som står som nr. 2? Nå kommer jeg nok ikke noe lenger, det er for lite og utydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.