Gå til innhold
Arkivverket

[#42833] Charles John Bjerkvik, død august 1978 Ålesund


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

Under DIS-Norge sine gravminneregister har jeg funnet Charles John Bjerkvik død i august 1978 og begravet på Øvre Gravlund i Ålesund.Jeg undres på om denne Charles John Bjerkvik kan være sønn av Konrad Bjerkvik som er født 1899 i Ålesund - her i tellingen 1900 for Ålesund LenkeTakknemlig dersom noen har informasjon om Charles John. Opplysninger kan også gis på min epost adresse oddpunktumbredekrøllalfac2i.netOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin Aarskog

Konrad Hansson Berkvik (Bjerkvik) f 1896 finner du på gården Berkvik i Volda. Han er der ført opp med 3 barn, men ingen Charles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Jeg trodde også først at Charles John hadde aner fra Bjerkvik i Volda, men det ser ut til at han kan være etterkommer etter Otelius Bjerkvig fra Ofoten som vi finner i folketellingen for Ålesund i 1900 LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiJeg kan ikke bekrefte det du spør om, men er ganske sikker på at de to barna i folketellingen tilhører Otelius. Jeg tror også at Otelius hadde en bror i Ålesund på den tiden (er ikke 100 % sikker), han var født 28.10.1868 i Ankenes, Ofotoen og het Konrad Kristian Undal Olsen Bjerkvig, han ble gift 1890 med Elisa Kaja Marie Einersdatter Heen, født 30.10.1868. Jeg har ikke sjekket videre på de Bjerkvig guttene da de bare er inngiftet i familien. Samtidig er den enkemannen ved navn Roald som du finner på samme adresse som Otelius i 1900 onkel til Elise Heen. Han var gift med hennes tante Ragnhild O. Heen. Dette var bare for å gjøre forvirringen litt større :)). Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Jeg tror at Otelius er farfar til Charles John Bjerkvik, men har ikke funnet 'linken' mellom de.Problemet er bl.a. at jeg ikke kjenner fødselsåret til Charles John. I gravminneregisteret finner jeg bare dødsdag - ikke fødselsår. Med riktig fødselsår ville jeg trolig kunne finne dåpen i de digitaliserte kirkebøkene for Ålesund. Som Marianne sier i innlegg 2, bodde han i Kirkegaten og var gift med Mary Pauline født Hestholm.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Kirkevergen i Ålesund kan kanskje ha opplysninger. I protokollen over gravlagte vil det muligens stå hvor og når han er fødtMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Odd Brede

Bare for å avklare: Jeg har nå funnet løsningen på mitt spørsmål - Charles John Bjerkvik ble født 4.1.1915 i Ålesund - foreldre Johannes Rasofil Bjerkvik og Sofie født Bolsø.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.