Gå til innhold
Arkivverket

[#42841] Signe Andersen f. 1887 emigrerte til USA


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, som jeg sa over var det Andersen ell. Anderson.Nå skrev jeg tilbake til Gladys og her er alt hun har: 'Yes, Signe's name was probably spelled Anderson. That was her maiden name.She married my grandfather and they came to Ellis Island and I believe went to New York first. They settled in Litchville, N.D. where my father, Norman J. Olson was born. They were married in a church in Litchville, Barnes county. I believe there is information that they were the first couple married there. My grandfather was Tonnes Halvardson(Halvorsen?) and changed his name to Tony T. Olson I know that Signe had a sister Valborg,Bertha a brother Ommund. Ommund and Signe,her husband Tony came to Madison. They lived in Northern Wis. first. Tony was a lumberjack for a while there.He then worked for Findorff as a carpenter into his old age. Both grandparents are buried here in Madison. Jon Anderson,Signe's brother lived in Florida for a long time. Jon and his wife went back to Norway for a time and then I believe went back to Florida . My cousin , Alice Danielson was their daughter.I don't know what happened to Ommie. He was kind of a loner.Valborg married a Moe. I can't remember Bertha's married name.I gave you more info you didn't probably need. Signe's b.d. was mar. 8, 1887. Death date was 1949. Mine is 1944 so I was around 5 when she died from breast cance complications. Signe was born in Topdal, later known as Tovdal..just a very small area near Lillesand, I believe. Gladys'Det ser ut for at det er den samme söskenflokken som jeg fant over med far Jan Andersen og mor Olevine Olsdtr.Jeg får ikke Tovdal til å stemme med Lillesand, for jeg finner Tovdal nær Egersund/Ogne i Rygs gårdsnavn.Her er noe som jeg fant og sendte til Gladys og som muligens kan være relevant:'Here's a Berta Johnsen (Jan could very well become Johnsen) from Lillesand, born 1894: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=KRISTUT&gardpostnr=64698&merk=64698#ovre>LenkeHere's one Ommund Andersen born 1892 from Lillesand: LenkeThis is probably Olevine Olsdtr in 1865, she has a sister Valborg: LenkeHere's Tovdal: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ny mail fra Gladys: 'The only thing I am wondering about is that I believe I had Olivene and John as Signe's parents. I thnk I have Signe's death certificate where it listed Olivene as her mother. I will have to check again. I know that she had Ommund, Valborg, Bertha as her siblings and most likely John Andersen too.'Jeg har forklart henne at Jan og John ofte ble blandet sammen og Olivene er jo også det samme som Olevine. Så da er det nokså sikkert den rette familien jeg fant i 1900 FT. Lenke Merkelig med amerikanerne, de sier de vet ingen ting og så kommer det detaljer dryppende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.