Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Carl Müller

[#42844] Ejan på Tjøme, vet noen hvor det er?

Recommended Posts

Gjest Carl Müller

Den 8. februar 1756 ble Even Sørensen (Ø. Gogstad) døpt i Sandeherred. En av fadderne er Christine Hansdtr. 'Ejan paa Tjømøe'. (Sandeherred mini 2, fiche 2/9, s. 63) Jeg finner ikke Ejan i Lorens Bergs bygdebok for Tjøme. Kan noen hjelpe meg med informason om stedet og denne Christine Hansdatter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Gaarder

Prøv Eidane s. 497 og videre i Lorens Berg.Berit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carl Müller

Takk skal du ha, Berit! Jeg var ikke så fantasirik at jeg koblet Ejan=Eidane, så dum kan man være. Jeg har ikke Tjøme bygdebok selv, så det må bli en tur til bibliteket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Harbek

Kjenner du til nettstedet Tjøme-slekter: http://home.online.no/~srasmu/ ? Jeg finner imidlertid ingen Christine Hansdatter i personoversikten under Eidane, men hun kan jo komme fra en annen gård selv om hun bodde der i 1756.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Bjølgerud

Det kan godt hende at Eian er Eidene, men ellers ligger jo også Eian på Østerøya i Sandefjord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Firing Hanssen

Christine Hansdatter er ikke nevnt under Eidene i Tjøme bygdebok. Mest sannsynlig var hun tjenestepike på gården og identisk med den Kristine Hansdatter Ø. Gokstad som ble konfirmert i Sandeherred 6. oktober 1748.Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive