Gå til innhold
Arkivverket

[#42846] Snart jul igjen!


Gjest Yngve Nedrebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Nettene blir lengre, og vi har snart bare to måneder igjen til jul. Vi har selvsagt for lenge siden begynt å forberede utleggingen av nytt stoff i desember.Denne gangen inviterer vi alle til å komme med forslag til materiale som kan egne seg for utlegging. Enten kan det være materiale som dere har laget, eller materiale dere mener vi bør hente inn.Vi kan selvsagt ikke love at alt kommer med, spesielt ikke om tallet på forslag blir høyt, men vi skal vurdere alle forslag seriøst.Forslagene kan dere sende til: digitalarkivet@arkivverket.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Kan de sende forslaga inn på EPOST til digitalarkivet@arkivverket.no ? På den måten er det lettare for oss å få journalført dei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Selv om jeg sender epost, så vil jeg bringe frem forslaget her også.Har et forslag ang. (anmeldte) Dødsfall i Norge el. lignende tittel skrevet av Rasch og en annen forfatter som jeg ikke husker navnet på nå. Fint hjelpemiddel.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Et minstekrav til innkomne forslag er at dere er så presise som mulig i kildeangivelsen. Jeg regner med det er Dødsfald i Norge / Ved Otto Gr. Lundh og ved A.W. Rasch du sikter til Kristin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei A.S.Clausen!Ja, det stemmer. At forfatterne er O.G.Lundh og A.W.Rasch. Mente å huske at Lundh var en av dem. Men var ikke sikker. Var mer sikker på Rasch.Hadde også tenkt å foreslå boka 'Nordmenn i Amerika' av M. Ulvestad. Men jeg sjekket for sikkerhets skyld blant kildene på Digitalarkivet, bl.a. Digitale bøker. Der fant jeg den. For den er også bra hjelpemiddel. Men siden man har den digitalt, så blir ikke det aktuelt å foreslå den boka. Kan ihvertfall for sikkerhets skyld gi tips til folk som leter etter (norsk-amerikansk) slekt om å se sidene 503-871 i den boka (2. delen). Sidene viser oversikt over etternavn og steder i Norge de kom fra.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi takker for tilbakemeldingene!Vi er i gang med å gå gjennom alle forslag. Noen er allerede gjort klare, andre må vi bl.a. se på opphavsretter for. Vi håper mange får grunn til å være fornøyde når resultatene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.