Gå til innhold
Arkivverket

[#42856] Anne (Anna) Arnesen (-dtr) f 1857 i Haus


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Anne Arnesen f 1857 i Haus ble gm skomakermester Peder Johannesen f 1860 i Manger i DK 1881. De bodde ulike steder på Fjellsiden og i Indre Sandviken, men hvem var Anne / Anna. Jeg finner ingen Ann.. f i Haus prestegjled rundt 1857 som passer. Noen som kan hjelpe?Her er hun i 1875: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=38&filnamn=f71301&gardpostnr=26516&merk=26516#ovre>LenkeVielsen i 1881: LenkeHer er familien i 1885: Lenke da står det at hun er født i Manger, samme sted som mannen, Peder.Her er de i 1891: LenkeHer er familien i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Berit,da finner jeg det som trolig er Annes bror konfirmert, far kaller seg Arne Johannesen Namtvedt, men ingen Anne blant konfirmerte 1871-1877. Det står dessverre heller ikke hvor i Haus de bor, men skal se litt mer i bygdebøkeneLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Oddvar,men nå viser det seg at det ikke er opplagt hva som er opphavet til Annes mann, Peder Johannesen heller. Han skal være f 1860 i Manger. Jeg finner en fostergutt i Hosanger, f i Manger, i 1865, som passer med alderen, og så finner jeg en Pitter i Manger, men ikke hans fødsel. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ellers betyr vel (4) at Annes far, Arne Johannessen Namtvedt, kun har arbeidet en periode ved Arne Fabrikker, og at familien har flyttet tilbake til Nordhordland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det står jo at denne Arne er født i Hamre prestegjeld og da kan det være han på Angelskår, der står jo også sønnen Johannes oppført ved konfirmasjon. Lenke Litt morsomt hvis dette er riktig for tre av brødrene kom til Sotra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

FS:Peter Johan JOHANSSEN Birth: 1860 Parents: Father: Johan KRISTENSEN Marriage: Spouse: Anna ARNESEN Marriage: 13 Nov 1881 Place: Bergen, Hordaland, Norwayså da er dette trolig Peder Johannesens familie i 1865 på Marøen, Bø sokn, MangerLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Så vet jeg ikke hva som skjer fra 1865 til 1875, men Peder er kommet til byn i 1875 og er lærlingLenkeJeg finner ikke faren og stemoren blant døde i Manger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Beviset for at 'min' Peder er sønn av Johan Chrsitensen; Han kaller seg Johannessen Marøen i Borgerboken:Peder Johan Johannessen Marøen Mangers Pr. Skomager H.L. Paragraf 9 1941 October 15 1883 93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.