Gå til innhold
Arkivverket

[#42862] Hvor ble de av?


Gjest Astrid Lundgren
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Lundgren

Min mormors 2 brødre synes å ha forsvunnet sporløst. Det er Jacob Andreas f.24/6 1858 og broren Anders Anton f.20/11 1860. Begge etternavn Jak©obsen. Fødested Trømøy prg.Austre Moland.Foreldre Peder Severin Jakobsen og Karen Torine Andersdatter. Begge brødre finnes som konfirmanter i Tromøy, siden forsvinner alle spor. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Kaino Nikolaisen

I mine papirer finner jeg en Anders Jacobsen, ugift sjømann, alder ikke oppgitt, som dør 14.02.1895 og begraves 20.02.1895. Kan dette være Anders Anton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Kaino Nikolaisen

Finner forøvrig også losenken Karen Torine Jacobsen, f. 1830 i Larvik, som dør på Mærdø 29.11.1900 og begraves 05.12.1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Kaino Nikolaisen

Familien var bosatt på gnr. 9, bnr. 12. I folketellingen 1900 bor Teodor Mikaelsen med kone og barn i dette huset. I samme hus bor også Peder K. Jacobsen, ugift, f. 1870, losdreng. Oppslag i kirkeboken viser at Peder Karivien(?) er født 26.06.1870 og døpt 21.08.1870 i Tromøy kirke. Hans foreldre var Peder Jacobsen og hustru Karen fra Mærdø.Det har i alle fall vært flere søsken enn de du nevner. Men hvor de har havnet kan undertegnede ikke si. Har dessverre ikke tingbokinformasjon for korrekt gårds- og bruksnummer for å se etter arvinger/salg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Kaino Nikolaisen

Og enda en ting til:Finner Peder Karinius Jacobsen, styrmand, ugift, f. 26.06.1870, død 14.04.1906. Bosted Mærdø. Ikke begravet, så han druknet vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Astrid Lundgren

Takker alle som har hjulpet meg,beklager sent svar, har vaert/ er paa reise. Jeg har de fleste i familien dokumentert, ogsaa 2 pikebarn som doede som barn., men mangler Jacob A og Anders Anton. Mener min mor sa at den ene var emigrert, jeg har et foto av en mann veldig lik sin far, som er fra en fotograf i Portland Oregon, men det vel tynt.Igjen takk for velvillig hjelp.A. Lundgren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.