Gå til innhold
Arkivverket

[#42869] Hvem var Johanne Marie Mikkelsd, gm Ole Christoffersen i Horningdal?


Gjest Ole Bosse
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bosse

Johanne Marie giftet seg 4.1.1841 i Horningdal, Nordfjord med Ole Christoffersen f. 30.04.1806 på Nygård i Horningdal. Johanne er oppgitt å kommer fra Damsgård (ved Bergen?) og med far Mikkel Monsen. Jeg finner ikke noen ytterligere opplysninger om Johanne eller foreldrene. Kan noen hjelpe? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg finner ingen Ole Kristoffersen på Nygård i Hornindal, men derimot på Nygård i Stårheim sokn, Eid prestegjeld.Bygeboka sier at han var gift med Johanne Mikkelsd. Åsmundsnes (Osmundsvåg) fra Selje i Nordfjord. Siden dette var et borgersete kan det godt tenkes at hun kan ha bodd i Bergen når hun giftet seg.Ole var sønn til Kristoffer Knudsen Nygård og Kari Olsdatter f. Reme. Da Kristoffer døde, ble Nygård delt mellom sønnene Ole og Knut.Samme slekta er så vidt jeg kan se fortsatt på gården.Om du ønsker det kan jeg gjerne skanne og sende de to sidene fra bygdeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bosse

Takker for interessante opplysninger jeg kan forfølge videre i kirkebøkene. Ja takk, jeg vil gjerne få oversendt de skannede sidene fra bygdeboka. Nvh Ole Bosse ole-bos@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Kopi av Nygård er avsendt. Desverre har jeg ikke den delen av bygdebok for Selje/Vågsøy som omhandler borgerne. Noen umiddelbar kandidat som far til Johanne kan jeg derfor ikke bistå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Ole Bosse

Har noen tilgang til nevnte bygdebok for Selje og kan slå opp på Johanne Mikkelsd. Åsmundsnes (Osmundsvåg) fra Selje i Nordfjord og finne foreldre, etc? Johanne Marie giftet seg 4.1.1841 i Eid, Nordfjord med Ole Christoffersen f. 30.04.1806 på Nygård i Stårheim sogn, Eid. Mvh Ole Bosse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.