Gå til innhold
Arkivverket

[#42918] Ønsker oplysninger om hvad der står i flg. skifter


Gjest Charlotte Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte Johansen

Hej Deroppe i Norge Dette er absolut nyt for mig over sundet, men en meget venlig sjæl siger at jeg skal prøve denne vej. Hun har fundet rigtig meget til mig, og har givet mig opskriften på dette også, så hvis det lykkedes med denne har jeg flere. Jeg ønsker at få oplysninger om død og begravet og arvinger alt hvad der nu står i sådan et skifte.Skifteregister for Nordhordland 1702-1857 Førenamn Etternamn Gard Skipreide Side Protokoll År9847 Elling Albriktsen Hope Lind†s 53 17 1825-1830[digitalarkivet.uib.no] Med mange venlige hilsner Charlotte Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Heisann,Skiftet etter Elling holdes på Hope 25. august 1824. Der nevnes enken Lisbeth Olsdatter, og barna Amund (gift, på Fondenes), Christian (død, Syslak), sønnen Anders (20), Cecilia (32) og Oline (23). I tillegg nevnes Christians barn Jacob (12), Elling (10), Martinus (8), Christian (4) og Cicilia (14 ?).Ellings far var Albrict Ellingsen Hope. Skiftet holdes på Kårdal (jeg har glemt å skrive ned datoen). I skiftet nevnes enken Christi Knudsdatter, samt barna Elling (7), Magdeli gift med Hans Risa, Ingebor gift med Johannes Knarvik og Synneve (22).Elling var født 1753, døde 1827, gift 2 ganger, første gang med Sissele Larsdtr. Kvalvåg, andre gang med Lisbeth Olsdtr. fra Rambjør i Masfjorden.Vil gjerne at DA verifiserer skifteopplysningene mine.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Skiftet er datert 25. august 1827. Bøxelmand Elling Albrigtsen Hope etterlot seg enken Lisbet Olsdtr og følgende barn :1. Ældste myndige søn af 1ste ægteskab Aamund Ellingsen gift og boesadt paa gaarden Fondenes. 2. Anden Søn Christian Ellingsen Syslack død pg efterladt sig 5 børn nemlig: a. Ældste umyndige Søn Jacob Christiansen 12 Aar b. anden umyndige Søn Elling Christiansen 10 Aar c. tredie umyndige Søn Martinus Cristiansen 8 Aar d. fierde umyndige Søn Christian Christiansen 4 aar e. eeneste umyndige Datter Chissilia Christiansdatter 14 Aar 3. den Afdødes tredie mindreaarige Søn Anders Ellingsen 20 Aar 4. Ældste umyndige Datter Cicilia Ellingsdatter 32 Aar gl. 5. anden umyndige Datter Oline Ellingsdatter 23 Aar gl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.