Gå til innhold
Arkivverket

[#42923] OSLO: Trenger hjelp til undersøkelser ved Statsarkivet i Oslo


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg trenger kontakt med noen som kunne tenke seg å hjelpe meg litt på Statsarkivet i Oslo.Dette gjelder min egen familie og en bekjent sin slekt. Jeg erlærer på Ære og samvittighet at dette er noe jeg ikke tjener en krone på,altså et ikkekommersiellt oppdrag.Åraken til at jeg skriver det siste er for å berolige meddebattanter,slik at dert ikke skal være tvil om mine intensjoner vedr. dette.e-mail: jafjohan@start.nomvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Du vet Fasting at jeg sikkert ikke kan annonsere dette på Debattforum - jeg henviser til min e-mail: jafjohan@start.no mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Lie

Er det slik at man fysisk må opp på Statsarkivet? Kan man ikke finne NOE på nett? Om man fysisk må dit, hvilke åpningstider er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ja, for det som jeg trenger å vite finnes ikke på nett-åpningstiden hverdager er vel fra 8-9 tiden til kl 15:00 ,eller? Statsarkivet i Oslo har tlf.nr. 22 02 26 00Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Ellinor,du finner åpningstider m.m. på hjemmesidene til Statsarkivet. Jeg vet ikke hvordan det er i Oslo, men Statsarkivet på Kongsberg er veldig hjelpsomme. Jeg etterlyste hjelp om et skifte på Arkivforum og fikk råd av Yngve Nedrebø om å kontakte dem. Noe jeg gjorde via e-post, og 4 dager etter kom kopiene av det skiftet jeg ba om i posten. Jeg har vært der 'rent fysisk' tidligere og leitet etter dåp, ekteskap m.m., men det gikk kjempeflott med e-postforespørsel om dette skiftet. Det koster heller ikke allverden, så det er forsøket verd å undersøke hvordan det er i Oslo,vennlig hilsen Astrid K. Natvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Til Ellinor:Statsarkivet i Oslo er på samme sted som Riksarkivet. De har felles lesesal, og adresse og åpningstider finner du her: LenkeTa en kikk på boken 'Røtter' på biblioteket. Der finner du masse informasjon om slektshistoriske kilder og hvor du finner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg trenger en fast kontaktperson som kan gjøre oppslag for meg på Statsarkivet.Det er begrenset hva Arkivet kan utføre. Send meg en mail så avtaler vi videre.Spørmål om dette kan også rettesw direkte til meg pr.e-mail jafjohan@start.no Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Du må jammen ha en stor slekt siden du trenger en fast kontaktperson til å gjøre oppslag i Statsarkivet !Morsomt....du må endelig holde oss underrettet om noen skulle bite på.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Nei, Kari - jeg er sikker på at de fleste av oss som bruker Digitalarkivet til dets egentlige formål, ikke behøver kursing i anti-mobbing. Vi har vel sosial intelligens nok til oppføre oss som folk. Men enkelte . . . . Hvis jeg ikke visste at dette var injurierende skulle jeg jammen ha sagt følgende; Bare bruken av ymse hieroglyfer sier jo litt om hva som ikke befinner seg mellom øra på denne torsketemmer'n fra grimstad. Og forresten, jeg har vel neppe injurierende kraft, så da kunne jeg kanskje sagt det likevel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er en gylden regel her i livet, at om man ikke har noe positivt å si om en person, bør man holde munn. Den regelen kan utmerket godt benyttes her også. Har man ikke noe konstruktivt å bidra med i forbindelse med debattene her i Digitalarkivet, så lar man være å delta. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Absolutt enig. Mitt forrige innlegg skulle også inneholdt dette til Jan Frode: Jeg er tidvis (2-3 x pr mnd) innom SA Oslo og kan godt sette av noen timer pr gang dersom det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det var ikke så alvorlig ment fra min side, Kjell. Utrykket har også ofte vært brukt på en hyggelig og humoristisk måte. Og slik mente jeg det.De aller, aller fleste her er veldig hyggelige, men av og til hender det at en eller annen er litt uheldige med formuleringene sine slik at det minner om personangrep. Jeg leser bare en liten del av innleggene her, men det har ikke gått meg hus forbi at enkelte har vært litt mer i skuddlinjen i det siste enn vanlig.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg tar det med en klype salt fordi Knut Fasting har alltid vært hyggelig mot meg-Jeg trenger en kontaktperson i Oslo fordi jeg hjelper folk også gratis,noen oppdrag tar jeg betsalt for og i tillegg har jeg stor slekt på Østlandet- ta kontakt med meg på e-mail. Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

For å holde oss til genealogien: får jeg minne om at det var mange rare dyr i Arken, men jeg tror ikke torsk er nevnt....; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.