Gå til innhold
Arkivverket

[#42927] Oppslag kirkebøker - Vefsn


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvilket opphav har Lars Larsen som det er skifte etter på Forsmoen i 1838 (kilde Skifter fra Tjøtta 1811-1845 av Svein Edvardsen)?Lars giftet seg med Milla Maria Christophersdatter (hun var født i Vefsn ca 1796) den 26. des 1826 i Vefsn.De fikk sønnen Christopher Mathias Larsen før de ble gift. Han ble født 27. jan 1821 og døpt 25. mar 1821 i Vefsn.Disse datoene har jeg fra FS. Håper det er noen som har mulighet til å slå opp i kirkebøkene. Kanskje de kan gi en pekepinn på hvor Lars Larsen kom fra.De fikk senere følgende barn: Christiana Larsdatter f ca 1828, Johan Christian Larsen f ca 1829, Karen Maria Hass Larsdatter f 20. feb 1831, Dorthea Johanna Larsdatter f 28. sep 1832, Milla Maria Larsdatter f 22. sep 1836.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Halvard Lundestad

Etter mine notater var Lars Larsen født i 1787 og sønn til ugifte foreldre. Faren var Lars Olsen, da Søfting, og Magnhild Olsd., f. 1759 i Hellfjellet. Milla Maria var født i 1796 på Myrneset.Halvard L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk for hjelpen. Jer er imponert over hvor mye du vet om 'gamle' vefsninger. Jeg har vært bortreist så jeg har ikke fått sett mye på dette ennå.Da er dette vel Magnhild med foreldre og søsken: LenkeLars er jeg mer usikker på.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.