Gå til innhold
Arkivverket

[#42957] Christian(Kristian) Andersen Sundtangen,Skjeberg


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Er det denne Kristian Andersen du tenker på? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=72&filnamn=f60113&gardpostnr=310&personpostnr=2229&merk=2229#ovre>Lenke. I 1865 var han bosatt i Borge.En kandidat?CHRISTIAN ANDERSEN Birth: 16 SEP 1825 Christening: 09 OCT 1825 Skjeberg, Ostfold, NorwayFather: ANDERS CHRISTENSENMother: JORAND HANSDATTER Dette paret ser ut til å ha giftet seg i Skjeberg i 1825 LenkeKan det stemme at Anders og Jøran flyttet til Borge? I IGI finner jeg et par som heter Anders Christensen og Jøran Hansdatter og som får en sønn i Borge: Hans Christian, 1828. Finner også en Hans Andersen, 37 år, i Borge i 1865, men har jo ingen garanti for at dette er broren til den nevnte Kristian Andersen LenkeI Borge finner jeg en Anders Christensen, 68 år, som er født i Skjeberg. Hvis han er identisk med Anders Christensen som jeg har funnet ovenfor, er han ev. gift på nytt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Grethe !Kristian er gift med Johanne Marie Andersdatter f. 1825, Thune se innlegg 42958 De bodde i Borge og hadde bl.a. sønnen Andreas Kristiansen f. 24.2-1856Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Wenche Waler

Hei ! LenkeDette må vel være den Christian Andersen jeg søker? Han er født 7.3-1825 og døpt 22.5-1825. Han blir komfirmert i 1840. Jeg klarer ikke å tyde hva foreldrene heter. Anders .... og Mari Hansdtr.? Har heller ikke funnet når eller hvor Christian gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

Hallo!Foreldrene er saugdreng Anders Karlsen og Mari Hansdatter Sarp.Anders arbeidet tydeligvis på et sagbrukene på nedsiden av Sarpsfossen. De bodde antagelig i en av arbeiderboligene til Hafslund gods som lå langs Glomma på Skjebergsiden av elva.mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.