Gå til innhold
Arkivverket

[#42965] Hjelp til tyding av tekst.


Gjest Eva Kr Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kr Svendsen

Trenger hjelp til å tyde litt tekst.Desverre er jeg ikke så dreven på data at jeg kan 'lenke' til tema. Håper noen vil hjelpe meg likevel.. :-)1. Skannede kirkebøker Hamarøy. Minestiralbok.Døde og begrevde 1894 side 246. Siste kolonne: Konf i .........? Danmark 7/4-722. Skannede kirkebøker Hamarøy. Minestiralbok. Ekteviede. Giftemål 1883 side 200. Svend Adolf Svendsen og Elen Antonette Meldal Jakobsdatter. Fødested Elen? Konfirmasjon Svend Adolf, Hvor? Og hva står det under anmerkninger?Dette ville vært til stor hjelp for meg da jeg driver å etterlyser Svend Adolf i Danmark. Har tidligere hatt etterlysning på dette forum. Innlegg 39920. I kirkebøkene for Hamarøy står det at fødestedet er Stavanger, men vet med 99,9% at han kom fra Danmark.Skulle det være noen som satt inne med andre opplysninger om Svend Adolf mottas også det med stor takk..Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Berre nokre justeringar: Svend Adolf Svendsen er fødd i Stavanger i 1857 og konfirmert i Finderup Sogn i Danmark 7/4- 1872, Ellen er fødd i Ofoten i 1858, konfirmert i Lødingen 5/7- 1874.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kr Svendsen

Takk for svar Berit og Gunnar. Berit, jeg skal øve meg på det med lenkene :-) Takk for tips.Gunnar! At Svend Adolf skulle være født i Stavanger skrev du det ut fra det som sto i disse kirkebøkene? Eller er det noe du har fra annet hold? Må spørre for å være sikker...Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

1. Tyder det som: Konf i Fenderup Sogn i Danmark 7/4 72. 2. Fødested Elen: Lødingen/overstreket Ofoten. Konf. Svend Adolf: Konf. 7/4 72 i Finderup Sogn Danmark. Under anm.: For ham Att. 21/4 72 og 1/11 76. For hende(?) Att.8/4 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kr Svendsen

Takk for svar fra deg også Pål. :-)Kjetil.. Å så sørgelig.. Da er han vel født i Norge og kanskje adoptert til Danmark? Dessverre var det umulig for meg å lese konfirmasjonsinnførselen fra Finderup kirkebok. Men jeg skal få noen til å hjelpe meg å printe det ut og studere det nøye. Det ble litt bråstopp for meg nå, eller i alle fall en annen vending. Nå er det vel ikke mer å lete etter i Danmark. Tusen takk for oppklarende svar.Skulle det være andre opplysninger så mottas de med takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvis du klikker på bildet i innlegg 6 blir det stort og leslig.Forældre ubekjendte.Plejeforældre: Gdmd Jacob Jacobsen og Hustru Maren Sørensen i Fløygaarde.Født i Stavanger i Norge d. 18de Decbr. 1857, døbt 26de s. A.Finderup ligger for øvrig i Viborg amt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kr  Svendsen

Takk igjen. Ser i de scannede kirkebøkene fra Hamarøy at Svend Adolfs far er oppført som Sivert Svendsen. Mulig det er noe i det. Jeg får se litt videre på det. Har stått fast så lenge med denne Svend Adolf så det godt å komme videre, selv om det var litt trist. Får vel ikke være så 'blauthjerta':-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.