Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arne Kjetil Andersen

[#42975] Skifte etter Nils Pedersen død juni 1784 Tømt, Kråkstad

Recommended Posts

Nils Pedersen var enkemann da han giftet seg med Anne Gundersdatter i mars 1756 i Kråkstad.Heldig nok fant jeg en Nils Pedersen gift i juli 1747 med Mari Hansdatter i Enebakk. De hadde barna Peder 1749 og Anne f. og d. 1751. Maren Hansdatter døde i oktober 1751.Takknemlig for hjelp til å finne Nils og Marens aner.Denne Nils Pedersen matcher den i Kråkstad, da han hadde en sønn fra 1. ekteskap som het Peder Nilsen f. ca. 1749.Spørsmålet mitt er, og takknemlig for svar, om det finnes Skifte etter Nils etter hans død i 1784 i Kråkstad (da han jo var gift 2 ganger og hadde barn som levde fra begge ekteskap). Jeg finner ikke noe skiftekort på Riksarkivet under Tømt i Kråkstad, men kortene er vel ikke komplette i forhold til Skifteprotokollene ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne at Nils og Maren bodde på Lie under Prestegården og Krogsbøleie i Enebakk.Jeg prøver å finne ut om et eventuelt skifte etter Nils knytter Nilsene sammen til en og samme person.Mvh Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.