Gå til innhold
Arkivverket

[#42975] Skifte etter Nils Pedersen død juni 1784 Tømt, Kråkstad


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjetil Andersen

Nils Pedersen var enkemann da han giftet seg med Anne Gundersdatter i mars 1756 i Kråkstad.Heldig nok fant jeg en Nils Pedersen gift i juli 1747 med Mari Hansdatter i Enebakk. De hadde barna Peder 1749 og Anne f. og d. 1751. Maren Hansdatter døde i oktober 1751.Takknemlig for hjelp til å finne Nils og Marens aner.Denne Nils Pedersen matcher den i Kråkstad, da han hadde en sønn fra 1. ekteskap som het Peder Nilsen f. ca. 1749.Spørsmålet mitt er, og takknemlig for svar, om det finnes Skifte etter Nils etter hans død i 1784 i Kråkstad (da han jo var gift 2 ganger og hadde barn som levde fra begge ekteskap). Jeg finner ikke noe skiftekort på Riksarkivet under Tømt i Kråkstad, men kortene er vel ikke komplette i forhold til Skifteprotokollene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Jeg glemte å nevne at Nils og Maren bodde på Lie under Prestegården og Krogsbøleie i Enebakk.Jeg prøver å finne ut om et eventuelt skifte etter Nils knytter Nilsene sammen til en og samme person.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.