Gå til innhold
Arkivverket

[#42981] Justine Justsdatter Ormbostad f.1789, d. 1869 i Ytre-Roksvåg


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Denne damen skulle jeg ha hatt anene til, dvs. jeg har jo mora, Ingeborg Arentsdatter som ifølge folketelingen 1801 er enke, f.1748. Jeg har ikke Tustna Bygdebok nå. Kanskje er hun en etterkommer etter Just Andersen Ormbostad, f. 1689 ? Men det mangler en generasjon eller to imellom. Ivar Tyrhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Eide

Hei. Litt hjelp fra Tustna bygdebok III s. 384. Justine var f. 4/12 1789. Foreldre Just Andersson f 1752 og Ingeborg Arntsdatter Kjerringvik. Ho var sterdatter til Peder Sveinson Kjerringvik i Straumsnes. Mora het Lisabet Eriksdatter f Torjul. Justine hadde 5 søsken. Lucie f 1778. Døde et par år etter. Henrik f 1780. Han tok over garden. Anders f 1782 Just f 1784 Arnt f 1787. Bestefar til Justine var Anders Justson f 1710. Han ble gift med Lucie Eriksdatter f ca 1714. Just hadde en bror Erik f 1754. Døde trolig som barn. Anders døde 45 år gammel i 1755. Lucie giftet seg oppatt med Arnt Pederson Bøe. Lucie døde 71 år gammel i 1785.. Far til Anders er ganske riktig Just Andersson f 1689. Hans far igjen kom fra Ribe i Danmark. Alt dette i følge bygdaboka. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Tusen takk Bjørn ! Dette var fort ekspedert ! Jeg har jo lånt Tustnabøkene på bibl. minst 2 ganger tidligere, men stadig dukker det opp behov for å se i dem. Bøkene blir jo også slitt bare av å stadig bli sendt hit og dit, så nå unngikk vi den slitasjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.