Gå til innhold
Arkivverket

[#43001] Skifte i Nordhordland, Birkeland Ytre, Skjold Skipreide.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er begynt 10. sept. 1827 og sluttet 12. april 1828. Der nevnes enken Anna Monsdatter, og hans barn fra to ekteskap: Erich Olsen, i Bergen, Jeremias O., hjemme, Pernille O., g.m. Lars Nielsen Biercheland, Johanne, g.m. Niels Jacobsen, og Ingeborg O., 34 år fra hans første ekteskap, og med enken hadde han Marthe Olsdatter, 28 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for svaret. Da får jeg prøve å nøste videre. Her er noen navn jeg ikke får til å stemme, så jeg er usikker på om det er rett mann. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve.Det var dessverre ikke den jeg jaktet på. Det er mannen med samme navn, som i 1801 befinner seg her.LenkeVed ekteskapet i 1764 i Haus står han oppført med gårdsnavnet Melingen. Men han er i følge Kenneth Bratland ikke født der. Kona Ingeborg Olsdtr. døde på Hopsneset i 1800, men jeg finner ikke Ole død i Fana.Om det har interesse, dette temaet har sammenheng med tema nr. 42768 i Brukerforumet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.