Gå til innhold
Arkivverket

[#43016] Michel Hansen og Catharina Wunsch, Bergen


Gjest Torbjørn Seiring
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Seiring

Rundt 17oo levde i Bergen ekteparet Michel Hansen og Catharina Wunsch.Han var skipper(?) og handelsmann. Barn: Dirich, Marie, Mette, Anna Catharina, Diriche. Har noen kjennskap til denne familien? Mvh Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vet ikke om du har sett borgerrullene for Bergen. Der står det 30/3 1696, Albrecht Vunsch, f. Lüneberg land, yrke meter. Kanskje slekt med Catharine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Seiring

Hei. Tusen takk for hjelp Berit og Grethe! Jeg visste om en Albert Vunsch, og hadde mistanke om at han var en bror av Anna Catharina. Det er vel ganske klart når en ser på fadderlista da Margrethe blir døpt.- En liten ting jeg har sett: Michel og Annas døtre har kalt seg Garberg/Garborg. Dette må komme fra farens slekt, for mora var tysk,- og navnet skal nok være Wunsch. Sjøl er jeg en etterkommer av Anna Catharina. Mvh Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.