Gå til innhold
Arkivverket

[#43026] Kvitsøy - Margrete Knutsdtr. f.ca.1740 - foreldre?


Gjest Harald Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Kvale

Er det noen som vet hvem foreldrene til Margrete Knutsdtr. er?Hun ble i 1758 gift med Hans Larsen Nordbø på Kvitsøy og i 1775 gift påny med Bjørn Kjellsen Håland Kvitsøy.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

En kandidat kan være Knud Bjørnsen, 43 år i 1758 og Inger Enersdtr. 44 år i 1758. De bodde på Nordbø på Kvitsøy iflg. sjeleregisteret i 1758. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er enda en bror, Nils se Lenke Far til Nils er iflg. sjeleregisteret Bjørn Jøensen 64 år og bosatt på Østbø i Rennesøy. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen
Gjest Harald Kvale

Tusen takk Johan Arthur, det er en god kandidat du har funnet, bare så dumt at ikke Margretes dåp (ev.hennes barn) er å finne på FS.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen
Gjest Harald Kvale

Hei Johan ArthurDu imponerer! Det ser ut som Knud Bjørnsen går fra å være 'en god kandidat' til nesten sikker. Jeg noterer ihvertfall han og kona som sannsynlige foreldre.(Bygdebok fra område er visst på trappene - muligens vi får fasiten der).Informasjonen fra Sol Kerry forklarer hvorfor Margretes dåp ikke finnes på FSTusen takk for hjelpen - Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Vil også opplyse om at Kvitsøy boerne dro også over til Tungenes og videre sørover, jeg har funnet mye av savnede personer i Randaberg, Hetland og videre i Domkirken. Da Margrethe Knutsdtr. gifter seg 2. gang finner jeg dem ikke i Rennesøy kirkebok, se i Dom kirkebok.Men det samme året, i 1775, er Bjørn Kjellsen fadder og da kalt Bjørn Kj. Haaland, så da er de nok gift.Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.