Gå til innhold
Arkivverket

[#43029] ''Johanna'' - f. i Vikna 1892


Gjest Kjell H Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell H Myhre

Jeg søker opplysninger om et jentebarn døpt JOHANNA - f. i Vikna 06.08.1892.Dersom noen har tilgang til (original) kirkebøkene for dette årstallet, ville jeg sette stor pris på om innførselen knyttet til dåpshandlingen ble gjengitt for meg eksakt - og i sin helhet ! Således er begge foreldres navn av særlig for meg, og eventuelle opplysninger knyttet til disse; så som fødselsår o.a. Det er også av interesse hvorvidt det i ettertid er foretatt ''korreksjoner'' i kirkeboka knyttet til denne spesielle innførselen (!)Om det er mulig eventuelt også å undersøke innførselen knyttet til Johannes konfirmasjon, (altså ca. 1907) for på den måte å ''dobbeltsjekke'' opplysningene knyttet til foreldrenes personalia, (som i denne sammenheng altså er det essensielle for mitt vedkommende) ville dette være av betydelig nytteverdi for meg !Jeg gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg ved et (kanskje for sporadisk) søk i F.t. 1900 ikke umiddelbart er i stand til å gjenfinne Johanna.På forhånd hjertelig takk,K. Myhre (e-mail: k.myhre1@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell H Myhre

Yes Berit - jeg tok meg ''i farten'' ikke tid til å undersøke hvorvidt de aktuelle bøkene var scannet og tilgjengeligjort via herværede portal.Takk skal du ha for henvsiningene !Mvh. K. Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.