Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#43032] Faddere ved dåp i Fana og Domkirken i Bergen.

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg skulle svært gjerne ha fått opplyst hvem som var faddere ved følgende tre barnedåper. 1. Oline Eriksdtr. døpt i Fana 12.08.1790 av foreldre Erich Olsen og Ingeborg Olsdtr.2. Johanne Martine Eriksdtr. født 24.04.1794 og døpt i DK, men dato mangler p.g.a. feil i databasen.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=dp12011668&gardpostnr=29586&personpostnr=87003&merk=87003#ovre>Lenke 3. Ole Christian Eriksen født 16.07.1797 og døpt i DK, men også her mangler dåpsdato trolig av samme årsak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

DK f.24/4-døpt 30/4-1794 Johanne Martine Eriksdatter.Faddere:Anna Jetmundsen,Helche Johannisdat,Niels Mollenpris,Martinus Olsen,Danchert JacobsenDK f.16/7- døpt 23/7-1797 Ole Christian Eriksen:Faddere: Karen Michelsdate,Birte Chrispinidat,Johannes Steffensen,Zacharias Paulsen,Ingebrich Ingebrichsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen vedr. fadderne i Domkirken. Der er i alle fall et navn jeg i farten drar kjennskap på, og det er Martinus Olsen. Han er bror til Erich.Et lite tilleggspørsmål. Har du planer om å utvide databasene over fadderne ved DK, KK eller NK med det første? Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

Har KK frem tom 1750 snart ferdig,men venter litt med å legge det ut.Mulig jeg drar den frem til 1760 før jeg legger den ut. Det haster ikke. Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Terje. Hastverk er ingen god egenskap om man skal drive med denne hobbyen. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive