Gå til innhold
Arkivverket

[#43032] Faddere ved dåp i Fana og Domkirken i Bergen.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg skulle svært gjerne ha fått opplyst hvem som var faddere ved følgende tre barnedåper. 1. Oline Eriksdtr. døpt i Fana 12.08.1790 av foreldre Erich Olsen og Ingeborg Olsdtr.2. Johanne Martine Eriksdtr. født 24.04.1794 og døpt i DK, men dato mangler p.g.a. feil i databasen.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=dp12011668&gardpostnr=29586&personpostnr=87003&merk=87003#ovre>Lenke 3. Ole Christian Eriksen født 16.07.1797 og døpt i DK, men også her mangler dåpsdato trolig av samme årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

DK f.24/4-døpt 30/4-1794 Johanne Martine Eriksdatter.Faddere:Anna Jetmundsen,Helche Johannisdat,Niels Mollenpris,Martinus Olsen,Danchert JacobsenDK f.16/7- døpt 23/7-1797 Ole Christian Eriksen:Faddere: Karen Michelsdate,Birte Chrispinidat,Johannes Steffensen,Zacharias Paulsen,Ingebrich Ingebrichsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen vedr. fadderne i Domkirken. Der er i alle fall et navn jeg i farten drar kjennskap på, og det er Martinus Olsen. Han er bror til Erich.Et lite tilleggspørsmål. Har du planer om å utvide databasene over fadderne ved DK, KK eller NK med det første? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Har KK frem tom 1750 snart ferdig,men venter litt med å legge det ut.Mulig jeg drar den frem til 1760 før jeg legger den ut. Det haster ikke. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.