Gå til innhold
Arkivverket

[#43033] Hjælp til opslag i Bragernes kirkebog (mikrofilm)


Gjest Ib Molbech
 Del

Recommended Posts

Gjest Ib Molbech

Hos FamilySearch har jeg fundet:ANDREES JENSEN Male -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: Christening: 31 AUG 1707 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: JENS ANDERSEN WINTERJeg er meget interesseret i at få alle enkeltheder - f.eks. Andrees (Andreas) mors navn. Er der en venlig sjæl, der er i besiddelse af mikrokort over Bragernes for 1707, eller som snart skal på Arkivet, der vil hjælpe mig med dette opslag?Med venlig hilsen Ib Molbech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Den aktuelle kirkeboken inneholder dessverre ikke morens navn. Hun kan imidlertid være navngitt som introdusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B.  Rustad

Moren ble introdusert 25. september 1707, men er da bare innført som 'Corporal Jens Anderss. Winters Qvinde'. (Bragernes kb. I-3) Så da er vi like langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ib Molbech

Vi er alligevel nået et stykke videre. Faren er corporal! Hvis min mistanke er rigtig, er faren (også) sadelmager. Betyder ordbrugen: 'Corporal Jens Anderss. Winters Qvinde', at de ikke er gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.