Gå til innhold
Arkivverket

[#43045] Skifte etter Thil Ryt.


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Thil Ryt ble begr. i Bergen 20.06.1701. Han var fra Bremen, og hadde tatt borgerskap i Bergen 1674. Han var gift m. Giertrud Enochsdtr., og de hadde mange barn. Finnes det et skifte etter han, og hvem er i tilfelle nevnt? Giert Ryt ble begr. 14.05.1691, og jeg tror han var Thils bror. Han hadde tatt borgerskap i Bergen 1673. Han var gift m. Maren Andersdtr., og de hadde barn. Om det finnes skifte etter han, hvem nevnes da? Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette spørsmålet bør du heller stille i Arkivforum.Jeg vet ikke om du har sett i kirkebøkene for Bergen (DA), men der finner du han i alt fikk 11 barn og 2 av dem døde før han. Let på Ryt og Rydt.Tiil var gift 2 ganger så de 2 eldste barna tilhører vel 1.ekteskapet med Dorothe Lauridsdt.Det finne også flere Ryt i Bergen: Maria Ryt gm. Hans Henric Schubart, Gidske Ryt gm. Jochum Røling og Alheth Rytt gm. Johan Køni(n)g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Tl Berit. Det går enkelte ganger litt fort i svingene, og det var på arkivforumet jeg skulle sette det inn. Vet ikke riktig hvorfor det kom på brukerforumet, men nå skal det komme på rett sted. Maria Rytt og Alheth Rytt var søstre, og jeg tror Thil og Gierdt var brødre av deres far i Bremen. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.