Gå til innhold
Arkivverket

[#43056] Karen Larsdatter gift med Peder Syvertsen, Kongsberg 1824


Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Bjørn Aaltvedt

Har et giftemål mellom de to ovennevnte 13/11-1824.LenkeLøpenr: 31Men jeg er ikke i stand til å finne disse i folketellingen 1801. Har klart å finne de i folketellingen 1840 for Kongsberg, da under navnet Berg.Peder Syvertsen antar jeg er fra Berg gård i Sandsvær (Hedenstad), men Karen Larsdatter klarer jeg ikke identifisere.Noen som kan hjelpe?Ole-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Hei, ser du ikke har fått noe svar her. Det er ikke så mye jeg kan hjelpe med, men kanskje litt. I alle fall kan jeg komme med en teori.Jeg ser at Karin Larsd. har etternavnet DEES. I 1865-tellingen finner jeg blant annet Rasmus Larsen Dees [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f60604&gardpostnr=316&personpostnr=2287&merk=2287#ovre>Lenke , trolig en bror. Han er født på Kongsberg og er oppgitt å være 66 år. Trolig samme person finner jeg i 1840-tellingen Lenke , men da oppgitt å være 33 år. Her er også hans mor Marte Dees på 85 år. Alder i denne tellingen er ikke helt til å stole på. I avskjedigelsesmanntallet fra 1805 finner jeg en Lars Michelsen Dees. Det står at han er død, og ingen alder er oppgitt. Jeg finner ingen passende Lars i 1801-tellingen for Kongsberg.På FS VRI finner jeg en Lars Melchiersen og hustru Marte Rasmusd. på Eiker som fikk en datter Karie i 1798, døpt 22.7.1898. Melchiersen kan fort forveksles med Michelsen. I 1801 får (samme?)Lars Melchiorsen en sønn Rasmus på Kongsberg (også fra FS VRI), døpt 21.2.1801. I 1801 er de her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.