Gå til innhold
Arkivverket

[#43059] Forandre navnet på dette forum?


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Navnet på dette forumet burde forandres til: 'Forum for scannede kilder'. Det er etter det jeg hørt, flere scannede kilder på vei. Det vil da være greit at også disse kildene kan diskuteres uten at det opprettes nye forum for hver kildetype som blir tilgjengelig.Synspunkter?mvh heljar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg tror Heljar tenker på at det kommer til å bli satt i gang skanning av pantebøkene når kirkebokprosjektet er ferdig. Og når pantebøkene er på plass, får vi håpe det kommer enda mer. Så jeg er enig med Heljar, men det er kanskje ingen vits i å skifte navn før kirkebøkene får selskap av de første pantebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Det er de scannede kildene på DA jeg tenker i forumet. Et forum for alle scannede kilder på web ville bli for omfattende.mvh heljar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jada, etterhvert som prosjektet med de skannede kirkebøkene blir ferdig, går vi over til pantebøkene og da er det nok naturlig å diskutere dem i dette forumet som da vil få et nytt navn. Når alle kirkebøkene er lagt ut, vil det ikke være nødvendig med et eget diskusjonsforum for dem. Evt. feil, spørsmål eller kommentarer knyttet til de skannede kirkebøkene legger en da ut i Arkivforumet, gruppe Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det bør skrives 'skannede', siden det er den formes som brukes på sidene for de skannede kirkebøkene. 'Scannede' er imidlertid også tillatt form på bokmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.