Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lisbeth Akerholt

[#43064] Peroline Henriette Jakobsdatter fra Lødingen i Nordland

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Akerholt

Hei Er det noen som hjelpe meg med å finne foreldre og ev.besteforeldre til Peroline Henriette Jakobsdatter, eller er det Jacobsdatter med c? Hun skal være født i Lødingen i ca.1845. 1875 giftet hun seg med Elias Olssøn, Bakkejorden, Ankenes. Han var født ca.1834. De fikk barna: Sofie (til Bergen), Jacobine (gift med Monrad Ingebrigtsen.Sønn Margidon født 1899), Lavine?, Edevard, Konrad.Jeg har funnet dem i FT 1900 for Ankenes under gården Bakkejorden. Jeg har også lett på kirkebøker på nettet uten å finne noe.Med vennlig hilsen Lisbeth Akerholt Sandefjord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans-Petter Falao

Peroline Henriette Jacobsdtr f 9/5-1844 Tysfjord, død 23/5-1921, begr Bjerkvik. Foreldre: Jacob Benjamin Lind Trondsen Qvale f 1820 Steigen, død 27/11-1874 Ofotfjorden, og Elisabeth Omina Andreasdtr f 1814 Beisfjord, død 6/7-1875 Sletjord. Peroline gift første gang 23/10-1865 Ankenes med Nils Andreas Hansen 1835-1872. Har en del data om forfedre og etterkommere til Peroline. la9ui@arrl.net

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marius Larsen

HeiHvilken tilknytning har du til denne familien. Jeg er interessert i all etterslekt av Hans Larsen, BeisfjordSend gjerne mailmarius.larsen(at)online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Akerholt

Det er min mann som er direkte ane til Peroline. Hun er min manns oldemor. Peroline fikk bl.a. datter Sofie Eline i 1879. Sofie Eline fikk en sønn, Emil i 1902. Emil giftet seg med Lilly og fikk barna Gerd, Rolf og Harald. Harald er min mann. Kanskje dere har felles slekt?? Mvh Lisbethlisbeth-a@c2i.net

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive