Gå til innhold
Arkivverket

[#43064] Peroline Henriette Jakobsdatter fra Lødingen i Nordland


Gjest Lisbeth Akerholt
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Akerholt

Hei Er det noen som hjelpe meg med å finne foreldre og ev.besteforeldre til Peroline Henriette Jakobsdatter, eller er det Jacobsdatter med c? Hun skal være født i Lødingen i ca.1845. 1875 giftet hun seg med Elias Olssøn, Bakkejorden, Ankenes. Han var født ca.1834. De fikk barna: Sofie (til Bergen), Jacobine (gift med Monrad Ingebrigtsen.Sønn Margidon født 1899), Lavine?, Edevard, Konrad.Jeg har funnet dem i FT 1900 for Ankenes under gården Bakkejorden. Jeg har også lett på kirkebøker på nettet uten å finne noe.Med vennlig hilsen Lisbeth Akerholt Sandefjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Peroline Henriette Jacobsdtr f 9/5-1844 Tysfjord, død 23/5-1921, begr Bjerkvik. Foreldre: Jacob Benjamin Lind Trondsen Qvale f 1820 Steigen, død 27/11-1874 Ofotfjorden, og Elisabeth Omina Andreasdtr f 1814 Beisfjord, død 6/7-1875 Sletjord. Peroline gift første gang 23/10-1865 Ankenes med Nils Andreas Hansen 1835-1872. Har en del data om forfedre og etterkommere til Peroline. la9ui@arrl.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marius Larsen

HeiHvilken tilknytning har du til denne familien. Jeg er interessert i all etterslekt av Hans Larsen, BeisfjordSend gjerne mailmarius.larsen(at)online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lisbeth Akerholt

Det er min mann som er direkte ane til Peroline. Hun er min manns oldemor. Peroline fikk bl.a. datter Sofie Eline i 1879. Sofie Eline fikk en sønn, Emil i 1902. Emil giftet seg med Lilly og fikk barna Gerd, Rolf og Harald. Harald er min mann. Kanskje dere har felles slekt?? Mvh Lisbethlisbeth-a@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.