Gå til innhold
Arkivverket

[#43080] Ragnhild Kristiansdatter Ryanplass f. ca 1830 i Sparbu


Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Hei jeg prøver å spore opphavet til min tippoldemor på morsida. Det jeg vet er navnet og at hun ble gift med John Olsen fra Sparbu. Han har jeg fått endel opplysninger om tidligere. Se tema 28767. Jeg vet at de fikk bla en sønn Carl Odin f. 1861. Han er min oldefar. Han og oldemor var ikke gift, så det har vært vanskelig å finne opplysninger. Håper at noen kan ha opplysninger om nevnte Ragnhild Kristiansdatter. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

I Sparbu og Ogndal VI s. 342 finner vi Ragnhild som nest yngste av 5 barn til Kristian Henriksen og Ane Catrine Hansdtr. f. 1793, som kom utabygds fra til Stor-Ryan som taus. Kristian var f. 1794 som sønn av Henrik Johannesen (1760-1823) og Marit Olsdtr. Kjørås (1759-1847) i Ryanplassen Råmmågutu, se S&O VI s. 337.I S&O III s. 451 står det at John Olaus og Ragnhild fikk sønnen Karl Odin i en Ålbergplass i 1861, 'men derved er alle spor etter dem borte'. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Eide

Hei! Tusen takk for hjelpa. Skal fjernlåne Sparbu og Ogndal VI. Kanskje står det noe om foreldrene til Henrik Johannesen også. Er Kjørås nevnt i samme bok? Jeg fant Henrik Johansen og Marit Olsdatter og 4 barn i 1801 tellinga. Nok engang tusen takk. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.