Gå til innhold
Arkivverket

[#43089] Sverre Magne Madsen


Gjest Anne Louise B. Osland
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Louise B. Osland

Min mormor, Signe Kristina, f. Madsen, i Bergen 11.febr. 1896, fikk min mor 11.des. 1916. Hun var ikke gift med barnefaren, men min mor kjente og besøkte både moren og faren. Den jeg søker er broren Sverre Magne, han også født i Bergen, 25. okt 1994.Foreldre var Msathias Elias Madsen f. 9.febr. 1868 Dale i Sunnfjord og Grethe Olava f. Olsen f. i 1859 i Råde, Tune Prestegjeld. Min mormor giftet seg i Danmark med en lege ved navn Otto Christian Pulloick. Skulle ønske å få vite litt om Sverre Magne, for jeg finner han ikke noen steder etter konfirmasjonen hans i 1909. Føler for å ha litt familie og ikke bare på min fars side. Mor ble adoptert av Anna og Olaf Johnsen i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Nei, det er fødselsåret som skal vere 1894! Sverre Magnus er å finne i 'døypte i Bergen 1816 - 94'.Mathias er nemnd (saman med syskena) i bygdeboka, under Yksnebjør, br. nr. 2. Her står det at han var ugift og d. 1890.Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Louise B. Osland

Tusen takk for responsen. Selvfølgelig var fødselsår1894. Jeg har data om konfirmasjon også,men ikke at de bodde i Vinjesgt. 1. Etter dette er det ikke mulig å få vite noe mer. Er det da noen som kan hjelpe om han har familie og når han døde. Dette er min første bruk av denne tjenesten og det var en posetiv opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Anne Louise,det var kjekt at du fikk litt hjelp.Det jeg videre har funnet var at Mathias Madsen var skreddermester, men jeg kan ikke se at han hadde eget firma. Hvor Sverre arbeidet som butikksjef blir dermed vanskelig å finne ut.Da blir det neste å blade seg gjennom kirkebøkene for å lete etter en eventuell vielse og dåp til barna.Jeg mener at det også finnes adressebøker som ikke enda er lagt ut på nettet, det går an å gjøre en hevnvendelse til Statsarkivet i Bergen og forhøre seg om dette.Du kan også be om skifteopplysninger etter 'Grete', det er ikke umilg at det ble skiftet i hennes tilfelle.Lenke Lykke til videre.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Bare en viktig ting, hvis du legger inn et spørsmål i det andre forumet, 'Akivforumet' og ber om skifteopplysninger etter Margrete Olava Madsen d 1841, så kan hele problemet løses. Husk å oppgi alle tilgjengelige data om dødsfallet og med lenke, hvis du får det til. Høyretrykk på lenken i (8), velg kopier. Når du så har laget innlegget ditt i arkivformet, velger du lim inn, ctrl+v.Lykke til.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.